POLISH - ENGLISH TEAM


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

W SZKOLE "EDU OWLS" W ANGLII TEŻ JUŻ WAKACJE

W roku szkolnym 2016/ 2017 uczniowie klasy Ic rozpoczęli swoją przygodę z innowacją od nawiązania współpracy z polską szkołą w Leicester. Uczniowie bardzo chętnie wykonywali prace związane z tematyką zajęć. Na każdy miesiąc były przewidziane treści z otoczenia bliskiego dzieciom, co pozwoliło im zaangażować się emocjonalnie w tę współpracę. Z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanocnych wykonywaliśmy i przesyłaliśmy sobie nawzajem imienne kartki z życzeniami po polsku i po angielsku. Uczniowie naszej szkoły z niecierpliwością czekali na te dowody sympatii ze strony kolegów, z którymi nigdy fizycznie się przecież nie spotkali, ponieważ uświadomili sobie, że bariery językowe i geograficzne są w dzisiejszym świecie łatwe do pokonania. W miesięczniku gazety MIDLANDS.PL skierowanej do Polonii zamieszkującej w regionie Midlands w Anglii, w artykule pt. SZKOŁA SOBOTNIA EDU OWLS W LEICESTER, prezentującym jej działalność wspomniano także o współpracy uczniów naszych szkół. Wersja elektroniczna artykułu http://www.midlands.pl/po-godzinach/szkola-sobotnia-edu-owls-leicester/ Przed wakacjami Nauczycielki z EDU OWLS pożegnały się z nami miłymi listami i pamiątkowymi zdjęciami przyjaciół z Leicester. W prezencie otrzymaliśmy także książeczkę z bajkami wymyślonymi przez uczniów polskiej szkoły. Książeczkę można obejrzeć w wersji elektronicznej na stronie https://www.eduowls.com/bajki-naszych-uczniow/


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

Easter cards

Zgodnie z tradycją, która powstała podczas współpracy ze szkołą w Leicester, dwa razy w roku wysyłamy sobie nawzajem kartki świąteczne. Pielęgnując ten zwyczaj klasa I c wykonała kartki wielkanocne dla swoich przyjaciół w Anglii. Na zajęciach dzieci z wielkim zaangażowaniem oraz dbałością o każdy szczegół przyklejały na kolorowy papier przygotowane wcześniej elementy związane z Wielkanocą, dekorowały je, kolorowały, ozdabiały różnymi naklejkami tak, aby stworzyć piękne, wiosenne prace. Uczniowie wykazali się barwnymi pomysłami oraz twórczym i radosnym podejściem do pracy. Na koniec przykleili życzenia zarówno dla dzieci jak i osób dorosłych, których treść wcześniej odczytaliśmy i omówiliśmy. Ponieważ otrzymanie takiej imiennej kartki świątecznej sprawia, że dziecko czuje się wyjątkowe i wyróżnione jako jednostka, nasi uczniowie z wytęsknieniem wyczekują kartek z Leicester.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

ZAJĘCIA W EDU OWLS

Choć wiele kilometrów dzieli Leicester w Anglii od Olszyna w Polsce, tęsknoty dzieci pozostają te same. Odrobina ciepła, trochę słońca, siła budzącego się życia. Te pragnienia, które są bliskie dzieciom w Olsztynie, wyrazili również nasi angielscy przyjaciele w swoich pracach plastycznych.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

OLSZTYN - LEICESTER... i wcale nie chodzi o mecz piłki nożnej

Od października 2014 r. szkoła współpracuje z Polską Szkołą Edu Owls w Leicester w Wielkiej Brytanii. Wychodząc z założenia, że język angielski jest kluczem do kontaktów w zjednoczonej Europie i głównym językiem komunikacji z wykorzystaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych, podjęliśmy działania mające sprzyjać nauce i doskonaleniu języka polskiego i angielskiego, zarówno dzieci w szkole w Leicester jak i uczniów naszej szkoły. Celem współpracy jest wzajemne poznanie się uczniów, otoczenia, w którym żyją, rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych w zakresie języka polskiego i języka angielskiego oraz poszukiwania i przetwarzania informacji.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

CO MA PLASTYKA DO NAUKI OBCEGO JĘZYKA?

Różnorodna twórczość jest sposobem wyrażania świata i przeżywania rzeczywistości przez dziecko oraz wyładowania energii. Wypowiada się ono poprzez rysunek, wycinankę oraz inne wytwory rąk. W ten sposób dzieci we wczesnym wieku szkolnym realizują ogromną potrzebę ekspresji oraz ruchu i aktywności. Nauczanie, w którym uczeń więcej działa niż słucha, rozwija go wszechstronnie ponieważ myślenie, poznawanie i działanie wzajemnie się uzupełniają i warunkują. Ponadto twórczość plastyczna dostarcza dzieciom radości z samego faktu tworzenia jak również wzmacnia poczucie własnej wartości i kreatywności. Co więcej, prace wykonane przez samych uczniów mają dla nich znaczną wartość emocjonalną i dlatego włączenie pomocy dydaktycznych przez nich wykonanych do procesu nauczania wzmacnia ich motywację do zapamiętywania i rozwijania umiejętności. Tęsknota za prawdziwą zimą zainspirowała naszych przyjaciół z Leicester do wykonania prac plastycznych nt. ,,Sportów zimowych’’. Ich rysunki zachęciły nas do zwiększenia aktywności fizycznej w czasie naszych ferii zimowych. Nasi koledzy mieli w szkole przerwę zimową w połowie lutego. Tuż przed nią w nawiązaniu do karnawału wykonali kolorowe maski przedstawiające min. królika, kotka, pieska oraz sowę. My z kolei zgodnie z tradycją anglosaską przygotowaliśmy dla nich różnej wielkości serca, które udekorowaliśmy kolorowymi, malutkimi serduszkami i przeróżnymi ozdobami. Nasze kartki uzupełniliśmy krótkimi wierszykami walentynkowymi w języku angielskim, które następnie głośno odczytywaliśmy.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie

CO SŁYCHAĆ W LEICESTER?

W listopadzie tematem wspólnym projektów zarówno naszych dzieci jak i uczniów z Leicester były zwierzęta domowe. Nasi przyjaciele z Anglii posłużyli się różnorodnymi technikami przy wykonywaniu prac. Oto ich nowe projekty. Tradycyjnie w grudniu wyślemy do siebie własnoręcznie zrobione kartki bożonarodzeniowe, które z pewnością wywołają uśmiech u każdego dziecka.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie
CHRISTMAS is coming ... w KL. I C
30 listopada 2016 r.

W okresie naszej współpracy ze szkołą w Leicester powstała tradycja wysyłania sobie nawzajem kartek. Pielęgnując tą tradycję klasa I c przygotowała kartki bożonarodzeniowe dla przyjaciół w Leicester. Na zajęciach dzieci wykańczały kartki wykonane przez siebie w domu i uzupełniały je angielskimi życzeniami świątecznymi. Uczniowie pracowali w grupach 4 osobowych i każde z dzieci po wcześniejszym wysłuchaniu i zrozumieniu tekstu życzeń przyklejało je na swoje prace. Dzieci wykazały się dużą kreatywnością oraz pomysłowością. Efektem końcowym zajęć były piękne, kolorowe, twórcze i bardzo dziecięce prace. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i uśmiechem na twarzy tworzyli swoje kartki i adresowali je do swoich kolegów z Anglii.


Galerie zdjęć po kliknięciu na foto główne należy otwierać w nowej karcie lub nowym oknie
Poznajmy się
20 października 2016

W bieżącym roku szkolnym współpracę z koleżankami i kolegami w Anglii rozpoczęli uczniowie kl. I c naszej szkoły. Jak co roku dzieci będą opracowywały materiały na wspólnie ustalone zagadnienia, w języku polskim (Polacy w Anglii) i w języku angielskim (dzieci w SP 32). Cykl zajęć rozpoczęliśmy od poznania kolegów i koleżanek z EDU OWLS i prezentacji uczniów kl. I C. Przedstawiamy prace uczniów ze szkoły w Leicester pt. „Poznajmy się”, w których dzieci zamieściły swoje autoportrety i opowiedziały, w języku polskim, troszeczkę o sobie. Z ich prac dowiedzieliśmy się między innymi: jakie lubią kolory i zabawki, co lubią jeść i jakie mają marzenia.